fredag 23 oktober 2015

Hej!

nu när höstlovet är här så har vi på bokhyllan gett er lite tips. Jag kommer skriva om skräck och fantasy och en liten bit humor.

Gömstället. detta är en bok som defenitivt är för er lite äldre och kanske inte er som inte gillar skräck. Gömstället gav mig själv mardrömmar. den är skriven på ett väldigt realistist sätt och man får kalla kårar. boken förendrade min syn på värden. författarens namn är Dean Koontz.

The Hollows serien. hemskt nog finns serien inte på svenska men om du känner dig säker på engelska och vill ha något kul och läsa. The Hollows har gett mig många skratt. jag menar, en häxa, en pixy och hans fyra dussin ungar och en vampyr bor under samma tak. denna serien är nog från 12- så länge man vill ha ett skratt. det är en blandning av fantasy och komedi och bad boy rommans. författaren är Kim Harison och första boken heter Dead Witch Walking.

Väktarens... denna serien är nog från 10-14. det är en fantastisk serie som mest innehåller fantasy. det finns tyvärr inte så mycket mer att säga utan att bäretta hela handlingen. men boken är otroligt spännande. den är skriven av Joseph Delaney. första boken heter Väktarens lärling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar