onsdag 25 november 2015


Idag tänker jag (jag heter Signe Unbeck) recensera en bok som heter:

Typiskt Cassidy!

Cassidy är en 12-årig tjej som ska börja i secondary school med sina bästisar Molly och Julia, (vilket motsvarar högstadiet i Sverige).

Hon har en irriterande storebror som är larvig, förstör och retas & mycket mer. En höggravid mamma som snart ska få tvillingar, hennes blivande småsyskon. Och en Elvis Presley-älskande pappa.

Bildresultat för typiskt cassidyEn dag får alla elever göra ett allmänbegåvningstest och Cassidys resultat är häpnadsväckande, på ett bra, jättebra sätt! Hon blir antagen till skolans frågesportslag, vilket innehåller två stycken plugghästar, hon, och en snygg, smart kille.

Mitt i allt blir hon osams med Molly, hennes ena bästa vän. Kommer hon kunna bli sams med Molly? Och kommer frågesportslaget ta hem vinsten?

Författare: Tamsyn Murray

Översatt från amerikanska till svenska

Rekommenderad för barn 9-12 (enligt en hemsida)

Från mig till er: Jag tipsar VERKLIGEN om denna boken!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar